Promovare pe Facebook

Exista o multime de articole pe Internet despre cum ar trebui promovata o afacere folosindu-va de social networks, in special Facebook. In Martie 2012 cei de la Facebook au schimbat dramatic structura paginilor dedicate firmelor, adaugand cover photo si timeline. Astfel recomandarile din articolele mai vechi si-au pierdut din valoare, multe din ele sugerand aplicatii sau modificari care nu se mai pot realiza in noua structura.

La inceput de drum, exista tendinta sa asociem numarul de Like-uri cu promovarea in sine. Nu este nimic rau in a avea un numar mare de „followers” pentru pagina de Facebook, astfel multi oameni afla despre firma. Problema care apare este urmatoarea: dupa ce un utilizator a dat Like, nu va mai reveni pe pagina decat daca are un motiv. Simplu si destul de logic. De aceea trebuie gandita o strategie care sa mentina viu interesul publicului pentru pagina.

O tactica des intalnita si foarte enervanta uneori, este postarea de articole generice despre domeniul de activitate al firmei. Mai ales atunci cand este lansata o pagina noua, administratorii au tendinta de a publica un numar imens de articole intr-un interval scurt (gen 10 articole pe zi). Cei care sunt abonati la pagina de Facebook sunt astfel asaltati de un torent de informatie generica pe care ajung sa o ignore. Rezultatul nu este cel scontat, dimpotriva, se poate ajunge chiar la dezabonare. Recomandare: postati despre firma dumneavoastra, nu informatii generice copiate de pe Internet. Articolele trebuie sa fie interesante pentru cei care va urmaresc. Preferabil unice.

Cadouri. In general oamenii iubesc lucrurile gratuite. Nu trebuie neaparat sa oferiti ca premiu un iPad sau iPhone, puteti oferi la fel de bine o sedinta de masaj gratuita daca acesta este domeniul dumneavoastra de activitate. Astfel puteti derula prin intermediul Facebook o campanie de genul: saptamanal, prin tragere la sorti, unul dintre fanii nostri pe Facebook va primi gratuit ceva (acesta ceva este un serviciu pe care firma dumneavoastra il ofera). Asigurati-va ca va veti respecta promisiunea si nu uitati sa postati castigatorii. Daca reusiti sa obtineti si cateva cuvinte de apreciere de la castigatori, cu acordul lor, le puteti publica.

Reduceri de pret pentru cei care sunt abonati la pagina dumneavoastra de Facebook. Nu trebuie sa fie mari si nici permanente. Un simplu 5% reducere saptamana aceasta la achizitionarea serviciului/produsului X pentru toti fanii nostri de pe Facebook poate face minuni.

Majoritatea acestor sugestii se potrivesc pentru firme mici/medii. Trebuie sa tineti cont de un lucru: rareori succesul apare peste noapte. Va trebui sa investiti timp si pasiune in afacere si in promovare. Nu abandonati dupa o saptamana daca nu aveti 1 milion de Like-uri.

Mult succes!

Comments

comments

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns